lördag, december 07, 2013

Smulan vilar

Så här ser det ut när vi kommer ner om morgonen. SMulan har snott min fåtölj och mår så gott i värmen av filten. Hon flyttar snällt på sej när jag vill sätta mej sen parkerar hon sej i mitt knä.

20131207_2

När morgonkaffe/te var insupet så gick vi ut för att skotta fram bilarna. Jag sopade rent bilarna maken skottade och tog sedan fram slungan för att göra fina vägar till garage och vedbod.

20131207_1

Allt som brummar är ju kul så därav leendet.

Vattnet försvann hör också på morgonen, sen kom det tillbaka för att sedan försvinna igen. Vi skulle iväg en sväng till en kompis som ska byta dragkedjor i våra skinnjackor och byxor. Så vi tog det mer ro. När vi skulle åka så startade inte Olles bil. Fick då isa av min också, batteriladdare kopplades in och till slut kom vi iväg. Snorhalt var det på vår väg, inget sandat som vanligt. Blev överraskad av hur fint Kian betedde sig i snömoddet när vi kom ut på saltade vägar. Gick som en pansarvagn, inget spårande där inte. Fika hos Tomas och sedan hem igen. Fortfarande inget vatten.

Nu har det äntligen kommit tillbaka iallafall. Vi klarar oss utmärkt ändå, om bara herr Ström inte ger sej iväg, för vår gamla brunn är i funktion så det är bara att gå ner i källaren och hämta en hink om det behövs.

Det blir ingen julfest i Kåken för vår del ikväll. Vill inte befinna mej på vägarna i onödan. Hoppas kamraterna får en trevlig fest och att de flesta kan ta sej dit.

Ha en god dag.

Inga kommentarer: