torsdag, oktober 18, 2012

Skördefest

Kanske man kan kalla det. Klippte av lite kattmynta i veckan för att torka och ha till katterna i vinter. Den är mycket poppis, de snaskar och äter, sen blir de lite tokiga. Rullar och busar. Det är en växt som sprider sej mycket och lätt, Ta en tott och plantera på nytt ställe. Nu ska vi väl överleva vintern.

Smulan har ju , som jag tidigare berättat, kommit in i värmen, trivs ju bäst ute när det är gôtt väder. Nu ska hon bara ligga i mitt knä. Hon nästan "vallar" mej till fåtöljen när jag kommer hem för hon SKA ligga i knät och bli ompysslad. Får till och med borsta lite. Gärna hakan och nacken, kommer borsten för nära höger bakben så börjar hon morra. Tror att hon blivit sparkad av någon när vi inte varit hemma.

Hon är vacker våran lilla padda.

Hon kan se sur ut också, här är det arga leken.

I morgon ska jag åter igen på "frivillig tortyr". Har även skaffat mej en "hållningsväst" för att jag ska räta på mej lite. Både sjukgymnasten och plågoanden säger att jag måste sträcka på mej. Inte så lätt när jag gått och med slokande axlar lätt hela livet. Får väl försöka att skärpa till mej.

Ha en god kväll!

1 kommentar:

Christina sa...

Haha min padda har också ett förskräckligt humör! Hatar borsen, så nu är det dax att plocka fram rakapparaten! Och ta på de tjockaste handskarna! Trevlig helg/LIla-Christina