måndag, oktober 01, 2012

NCIS missar jag aldrig

och då ska Lurvas vara med, han ligger antingen på min mage eller på ryggstödet på soffan. Igår blev det lite fel. Han låg liksom upp-och-ner, men matte kunde ju klappa ändå. En hel timma låg han där och matte klappade hela tiden.

Idag så jobbade jag några timmar, det har varit fullbelagt på Falkängen i helgen så det är en del att gå över. När jag ansåg mej färdig för dagen så åkte jag in till stora staden Lidköping. Var på Harald Nyborg och köpte såna däringa fina batteridrivna blockljus, de är väldigt lika riktiga ljus. På grund av katterna så vill jag inte har riktiga ljus, sen har jag även varit med om att värmeljus exploderar, det har hänt flera gånger, och det var ingen trevlig upplevelse. Vidare en  sväng på Rusta och till sist Ö&B kattmat och lyktor att hänga på "bron" med dessa nyss inköpta ljus.

Väl hemma så plockade jag bort de tråkiga amplarna som gjort sitt och pyntade sedan till det lite.

Har även ett sånt där litet fyrkantigt fönster i trappan, som man inte når så lätt, där ställde jag också några sådana ljus, de har ju både timer och fjärrkontroll så det är bekvämt. Tände dessa vid 19-tiden och nu brinner de i fyra timmar och startar automatiskt samma tid varje kväll tills jag ändrar mej. Riktigt bra är det.

I morgon blir det jobb igen men först lite korsord och lite sömn. Den där för**annade fullmånen ställer ju till det med nattaron just nu  så jag är ganska trött.

Sen ett STORT grattis till Max, Måns och Christer som både har fått nytt jobb och även hittat ett hus att bo i. Lycka till!

1 kommentar:

Unknown sa...

Huuuuuuuur söt som helst. :-)