torsdag, november 03, 2011

Nu har vi fått namn

De två bröder som jag bloggade om igår har fått namn. Ruskprick och Rackartass får de heta iallafall så länge som de är kvar på katthemmet. De ha varit hos veterinären idag på kontroll och förutom mask och öronskabb, som kattungar alltid har, så mår de riktigt bra.

Nu hoppas jag på att de blir bokade omgående så de får nya gosiga hem.

Var och handlade en lövblås igår, den skulle jag provköra idag. Gick upp och ut tidigt, sätter i kontakten och ska börja prova. Men vad fan det händer inte ett jota. Prövar utan förlängningssladd  händer inget iallafall. Läser instruktionsbok, finns bara två knappar. Händer inget. Förbannelse får åka och byta på Jula.

Kommer till han som har hand om byten/återköp, och visar upp kvittot och frågar om jag är dum i huvudet eller om maskinen är trasig. Han kollar kvittot och jag är redo att hämta en annan maskin. Då frågar han om jag monterat uppsamlingspåsen. Det har jag inte gjort för jag skulle bara blåsa löv. Då står det på KVITTOT "Observera montera uppsamlingspåsen annars så startar inte maskinen". Vem läser instruktioner på kvittoremsan? Inte jag iallafall. Nu fungerar den utmärkt!!!  En miss i instruktionsboken. Så dumt det kan bli.

Inga kommentarer: