måndag, november 07, 2011

Löpare på vift.

Det var ju stora pyntardagen idag i Kaffestugan. Allt julapynt skulle fram och nu skulle det pyntas. När vi kom så långt att dukarna till borden i serveringen, så hittar vi inte dukarna. Tretton vävda löpare har vi lyckats lägga nånstans så vi inte hittar dem. De ser ut så här men är lite smalare än den jag har hemma.

Finns det någon som är synsk och kan tala om för oss var vi lade dessa när vi "pyntade av" i januari.

Julgranen som jag tar med hemifrån varje år är iallafall klädd och klar. Den står nu i konferensrummet på övervåningen som vi har som reservutrymme när det är fullt i cafét. Det ska bara möbleras lite, men inte förrän fredag eftermiddag, för det är två konferenser i veckan som ska hålla till där.

Det börjar röra på sej på gatan också. En del hantverkare kom idag och började göra iordning så smått. Framåt torsdag så kan jag tala om, då är det full rulle igen. Tanterna springer som skållade illrar mellan husen. Alltid nåt som vi blir akututkallade för, värmen funkar inte, lampor trasiga, kranar som kanske läcker och så vidare. Högsta beredskap alltså.

I morgon ska jag ta en sväng in till staden. Jag ska införskaffa en ljusslinga till vår Koreagran som planterades för 11 år sedan. Det blir nog även en ny julgransbelysning till innegranen också, en modernare typ där inte slingan "sitter ihop" i kontakten, utan man kan vira den hur många varv som helst, UTAN ATT DET TRASSLAR SIG.

På onsdag ska vi på konsert med bror min och KP&Sissi, Mersey Beatles. Har hela tiden trott att det är på torsdag men så var inte fallet, utan onsdag.

Inga kommentarer: