söndag, november 06, 2011

Höstjox och snittar

I början på veckan så var det ett möte i Kaffestugan. Det skulle bjudas på snittar & öl/vatten, Kaffe & kaka. Kollegan och jag vi
snitt(sade) till det ordentligt. Det blev helt godkänt av mötesdeltagarna.

På tisdagen städade vi lite, där det varit gäster i helgen. Onsdagen (tror jag) var jag på katthemmet och fotade lite. Torsdagen blåste jag lite löv i trädgården. Fredagen var jag och tände ljus i minneslunden till lilla mamma. ar även till Katthemmet igen med en del grejer.

Lördag hölls vi ute maken och jag, bilarna fick sej en omgång av tvättsvampen. En sista putsning innan sommarvattnet kopplas bort för säsongen.

På eftermiddagen så testade jag en grej. Jag är ju lite modern när det gäller stereon i bilen. Det är ju originalmonterat numera det här med att kunna sätta i ett USB-minne för att spela musik. Jag gjorde en test och se vad bra det funkade. Nu slipper jag ha CD-skivor i bilen, när jag nu väl har gjort iordning ett minne som jag kan ta istället.

Fick stans ryck på eftermiddagen och rippade ner alla mina CD-skivor i datorn. Det tog en stund kan jag lova, men inte tillnärmelsevis, så lång tid som förr, när det skulle bandas till kassettband. Sitta och välja låtar och plocka hit och dit med vinylplattorna. Jisses vilken tid det tog. Nu “spelade jag in” 455 CD skivor på några timmar. Tekniken går framåt. Dessutom så får det ju plats ett antal på USB-minnet och då snackar vi inte om en timmes musik. Nä här får det plats ett par 1000 låtar på ett 4 gig:s minne. Helt jävla otroligt.

Inga trasslande kassettband som ska vevas upp med en blyertspenna när de trasslat in seg i bandspelaren. Det var ju lite charmigt i sej, men jag föredrar nog dagens teknik.

Nu ska jag sätta mej och välja låtar. Söka på nätet tycker jag är jobbigt, man vet inte eller framför allt man kommer inte ihåg vad låtarna heter.

Ha en riktigt bra kväll.

Inga kommentarer: