torsdag, april 28, 2011

Vad gör jag och vad händer

Ja inte mycket, har varit lite ledig och uträttat massor med ärenden. Handlade i tisdags och tog med mej Ingela till Melldala för att inhandla lite nya växter. Förstår inte att sådana resor alltid blir så dyra.  :) Vid hemkomst så planterades växterna och andra flyttades.. Onsdagen ägnades åt katthemmet med fotografering och uppdatering av hemsidan. Grannen han Pappskallen gratulerades på sin 51-årsdag med lite olika sorters öl. Idag blev det lite oplanerat jobb och fortsatte att högtrycktvätta stenar här hemma. Vi är ju stenrika här på Kinnekulle. Nu på kvällen så hölls vi lite med veden Olle sågade och jag pekade.

I tisdags ringde jag även till Vårdcentralen i Vara där den läkaren är som var och kollade när mamma gick bort. Han skulle höra av sig angående obduktionen. Har han fortfarande inte gjort. Det är en månad sedan det hände. Jag har ringt tidigare och i tisdags så LOVADE sköterskan att han skulle ringa under tisdagen. Det har han fortfarande inte behagat göra. Nonchalans kallar jag sådant. Vi kanske vill ha reda på vad som hände med mamma den där dagen. Får väl ringa och tjata i morgon igen. Jag blir bara så jävla trött på instanser.

Försäkringskassa och KPA skickar brev och vill ha tillbaka utbetald pension. Horribelt kallar jag detta, bara för att mamma gick bort före månadsskiftet så vill de ha tillbaka utbetald pension. Kallar jag att sparka på en som redan ligger ner. Ska nog skriva ett litet brev till dessa instanser. Har inte en människa som jobbat hela sitt liv betalat in så att det räcker, nä nu ska dödsboet krävas på redan utbetalad pension. Svenska samhället i ett nötskal.

Ska nu börja läsa en ny bok av Joe Nesbö, Kackerlackorna. Han är superduperförfattare.

Ha en god afton.

1 kommentar:

HK.Jonsson sa...

Haderian hadera ingen cykel igång trallala.Mitt humör, fadera, är likt ditt trallala.När min svärmor gick bort så kom ett likadant brev till oss trallala..Fan vad vi blev snopna trallala.Inget åt detta vi kunde göra tanta hade knappt svalnat trallala vi blev förbannade som du trallala och inget kan göra fadera.Hoppas allt är bra ändå ..Kalle Sheven med vänner låter hälsa Mat Arne har abdikerat och går under namnet Knöl Arne..Ha det