fredag, april 29, 2011

Knallkork eller stolpskott

maken hade bokat tid med en försäkringssnubbe ang sin pensionsförsäkring. Snubben ville nog att jag skulle teckna en också så han ville att han och jag skulle fylla i ett formulär. När någon börjar att tala om för mej att jag ska skriva dagens datum 110429 högst upp där datum skall anges och sedan skriva Ann Westbeck där det står namn och kryssa i att det är en villa jag bor i och att jag är gift. i det läget så vänder Skat-Ann alla fjädrar (taggar) utåt, behandla mej för helevete inte som en idiot!!!!!

När han började prata om min inkomst och vad jag sparar så ifrågasatte jag vad han ville. Jag är inte intresserad sa jag jag har järnkoll på min pension och vad jag sparar, vad svarar snubben då – jo jag har tystnadsplikt men jag behöver veta för att kunna ge dej råd om hur mycket du behöver spara. Som tur var så kom maken hem just då och fick sätta sig med knallkorken. Jag byter inte försäkringsbolag av ren princip och jag är inte intresserad av någon pensionsförsäkring. Jag är kund till LF och där förblir jag trogen :)

Har varit ledig idag och pysslat lite med trädgården. När jag var klar så ansåg jag mej vara värd en tur på hojen. Jag tog mej en liten tur, tyvärr så var det faktiskt lite kyligt. När jag sedan kom hem satte jag mej i solväggen och gottade mej lite.

Nu sitter de på altanen snubben och Olle och jag gick in och satte mej. Var bara tvungen att berätta om detta.

Ha det så gott nu i valborg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha en underbar Valborg !
Tazz&Kram