lördag, april 02, 2011

Lurvas har……

varit ute för första gången. Det blev en tur från baksidan till framsidan i mattes famn. Det var nog liiiiiiiite otäckt, hjärtat pickade och han kröp in i famnen på mej. Kollade lite nyfiket men det var nog tryggast i mattes armar.

Öppnade sedan ytterdörren och lockade på honom så det blev en liten tur på trappan.

2011_04_02_2

Bäst att jag håller mej nära dörren så jag kan skutta in om det händer något.

2011_04_02_1

Han fick vara inne sedan för jag höll på med att rensa bort lite gammal växtlighet och då behövde jag inte ha koll på honom också. Jag skulle inte orka med om har stack iväg en sväng nu, jag vill ha järnkoll på honom till att börja med. Får inte hända Lurvas Von Örontofs något. Lite orolig för att Damerna kanske skulle jaga iväg honom och han blir skrämd för något, den lille rackarn.

Vi tog en liten tur i famnen senare igen och så puttade jag in honom i kattluckan.

Han var lite feg igår men samtidigt tuff, för det var mycket folk här under fredagen, maken fyllde år, och det fanns ju mat på bordet och han fick smaka räkor, så det luktade nog väldigt gott och då "vågade han sig fram". Som sagt det var fullt hus igår, först kom Pappa, Marita, Ove, och några grannar. När de hade gett sig iväg kom nästa gäng, Olles tre barn med respektive och lilla Matilda (som idag är stor). Herr och Fru Pappskalle kom också.

Mågaspiranten, Daniel, hjälpte mej att installera mitt nya modem med inbyggd router. Det var jag mycket tacksam för. Jag vill lämna tillbaka det modem som jag hade lånat och jag kände att min hjärna fungerar inte just nu så jag orkade inte ta tag i detta. Nu fungerar det utmärkt. Tack Daniel!

Skulle tagit en tur med hojarna idag, men regnet hänger i luften så det får anstå till en solig dag.

Kram på er alla kamrater!

3 kommentarer:

Max och Måns sa...

Bra att du är försiktig!
Utforska Området sakta men säkert.
Och se till att ha uppsikt över matte.
Nosbuff

Nea theCat sa...

Tycker Lurvas var störtmodig som vågade sitta på trappen.

Nosgos

Dui och Deco sa...

Sååå spännande att komma ut, klokt att ta det försiktig så här i början. Nosbuff