onsdag, november 10, 2010

Jag skrev till vägverket

för vi har inte fått upp några snökäppar på våran väg. På våren så har jag vid ett flertal tillfällen påmint om att de ska ta in dessa och nu fick jag påminna om att de ska sätta upp dessa jag fick följande svar på mailen nu.

Detta är kopierat direkt från mailen. Jag fattar inte vad de svamlar om.

Hej.
Dem är till för snöplogen, så finns dem inte nu, så finns det risk att dem inte kommer upp alls. Då driftområdet har dem som riktmärke, om dem känner sig osäkra på vart vägen går, om det är mycket snö.
Kontakta även do området, ifall du har ytterligare frågor, på 0104761531. Eller så ringer du in till oss dygnet runt på 0771921921

Lite konstig svenska anser jag.

Jag skickade ett svar med följande text

Vi har alltid haft snökäppar på denna vägen. Alla vägar runt omkring oss har  snökäppar. På våren är ni sena med att ta in dessa, då har jag fått påminna om detta vid ett flertal tillfällen, jag tror helt enkelt att vi är bortglömda.

Är detta den enda vägen på Kinnekulle som inte ska ha snökäppar? Detta är nog inte lämpligt eftersom det är mycket trafik till och från skidliften. Dessutom så är det oftast turister och "utsockens" som kommer den här vägen. Vi som bor här klarar oss men de andra ligger snart i diket eftersom plogen inte har något att rikta in sej på, och då "plogar utanför vägen".

Undrar vad jag får för svar*L*

Har idag varit hos Eva och plåtat flera katter och besökte även ett jourhem där det fanns en vuxen med 3 ungar. Nu är Evas hemsida uppdaterad med dessa småttingar och storingar.

Lillkissen, Svarte Petter, som kollegan hittade i ett dike i måndags, ville inte bli fotograferas, så han får vänta ett tag. Han får bli lite “kaxigare” först. Han sprang bara och gömde sig.

1 kommentar:

Wikki sa...

Ja du Vägverket finns ju inte längre, de har blivit Trafikverket, säger Stora matte. Kanske därför de inte fått ut sina pinnar? De kanske inte fattat det heller? *fniss* NosPuss Wikki