tisdag, augusti 17, 2010

Vilar och kurerar mej

Detta tyckte chefen att jag skulle göra även idag. Dessutom är det ju ledig dag i morgon så det blir en extra kurerardag. Har egentligen bara gått och skrotat och gjort ingenting, det var behövligt. Fåtöljen är väldigt go att vila i med Snutteruskan i knät som värmedyna.

På morgonen kom Snuttis in  genom kattluckan och jamade, vilket betyder, byte med sig in. Olle släppte ut henne på framsidan och stänger dörren. Snuttis går runt huset och in genom kattluckan, jamandes, vilket betyder, fortfarande byte med mej. Olle bär ut Snuttis genom dörren på framsidan, men när han tittar så är bytet borta. Vart f*n tog detta vägen nu då, den kan ju inte bara försvinna så fort. Olle stänger dörren,  Snuttis går runt huset in genom kattluckan och sätter sig och äter torrfoder.  Nu på eftermiddagen sitter jag då i godan ro i fåtöljen, då hör jag att det skramlar i en av burfällorna. (Vi är lite tokiga men förutseende, så vi har burfällor bakom gardinerna i köket och vardagsrummet). Ja vad sitter då där, jo en liten mus.

2010_08_17_1 

Nu är det ju inte lätt att avliva en sådan här usling, utan att de smiter iväg, så de som går in i fällorna får en andra chans i livet.

Vi var ju ute och åkte en liten sväng till Tidavad i lördags innan vi fattade att vi hade åkt på nåt magvirus. När vi kom fram till Tidavad så såg jag något konstigt nere på ängen. Vad ligger där jo en hjulångare på torra land. Tydligen är det vinnaren i något karnevalståg i Mariestad som har ankrat upp där. Hur den tog sej ner dit är en gåta. :))

2010_08_17_3 2010_08_17_2

Ha en bra kväll!

4 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Roliga bilder! Man kan ju börja undra? Klokt att du är hemma och tar hand om dig. Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Wow, här var det äkta vara på musisarna! Inte som vår racermus på hjul. Tur att Snuttis höll till godo med torrfoder, när hennes byte smet. Ännu mer tur, att musen gick in i burfällan, så matte och husse slipper vilda musjakter i natt inomhus. ;) Hoppas dumma magsjukan ger upp snart. Kurr och burr.

Skat-Ann sa...

Magsjukan är på väg bort och vad gäller möss inne så är vi så härdade att vi inte bryr oss längre! Förr eller senare så fastnar de i fällan eller också mellan tänderna på Snuttis. Måstte inte våran nya katt Vila vara en likadan jägare:)

Inkan o Ligan sa...

Gud vad jag skrattade av berättelsen.
katt in katt ut byte ut och in.
Låter som i SKövde är Jansson och Skuttan kommer in med fina byten och lägger på Mattes bröst när hon sover. Bussiga katter.
Mina har bara lagt dom nedanför min säng. Eller precis utanför dörren.
Så att jag ABSOLUT inte ska missa nåt. *ler*