söndag, augusti 15, 2010

Ser en ände på denna hemska vecka!

Nu är snart denna hemskaste vecka till ända. Tack å lov. Efter allt bedrövligt som inträffat så avslutades det med en helg med magsjuka. Både maken och jag har inte gått mer än femton meter från fiseristolen. Igår började det med lite lätt illamående, men vi åkte till Tidavad på förmiddagen tillsammans med broder. Skulle åkt en tur med några stycken. När vi varit där en stund tilltog illamåendet och vi åkte snabbt hemåt. Därefter så gjorde vi inte mycket kan jag lova. Det enda vi har fått i oss är Proviva Blåbärsdryck, lite yoghurt och Coca-Cola.

Olle börjar att arbeta i morgon efter fyra veckors semester och börjar även att jobba skift med en gång. Jag jobbar på som vanligt, men snart är det slut för denna säsong. Kaffestugan och hantverksbyn stänger  sista söndagen i augusti, för att sedan slå upp portarna till julmarknaden i november igen.  Vandrarhemmet är öppet som vanlig så lite jobb blir det ju.

Våran lilla Vilja kommer väl till oss i mitten av september och det ska bli mysigt med en liten kattungen i huset igen. Smulan och Snuttis kommer väl att sitta i var sin ände på rummet och använda henne som "en boll". Sopa till med tassen så hon flyger mellan katterna :))  Hoppas nu bara att Katten Sara får ett bra hem också. Jag har försökt övertala Chefen och LillChefen och jag har inte gett upp. Tjatar lite varje dag:)

 

1 kommentar:

Inkan o Ligan sa...

Och jag har en "Pluto" som behöver ett hem. *ler*
Hoppas ni mår bra nu iallfall.
Kram