torsdag, januari 07, 2010

Kvarnmannen behövde ena öx

Ja han var i behov av en yxa. Han måste klyva veden en gång till annars så har han ingen nytta av de i järnspisen.  Han behövde alltså komma till en större by än Hällekis. Finns inga yxor på Coop i byn.

Jag däremot var först till Coop i Hällekis, de agerar ju postkontor där också, vi bor ju på landet. Där inhandlade jag först tvål, bomull, topz, diskborstar, diskmedel mm. Detta bifogades i  den banankartong med allt möjligt KatthemmetKompisbraåhagrejer som jag sedan skickade iväg. Jag tror det kommer till användning.

Därefter for jag och hämtade Kvarnmannen, så for vi till stora staden Lidköping. Där inhandlade han en yxa och lite knivar (låter farligt). En mataffär besöktes också. Sen åkte vi HEM till Kullen igen!!

Underbart att komma hem igen!

Från den 1 januari till och med  igår hade det kommit in lite drygt 103 000 i katthemshjälp till Kompis. Visst är det underbart!

Inga kommentarer: