fredag, januari 15, 2010

Jättesur blir husse när han…..

….kommer hem och upptäcker att ljudet till “hemmabiosystemet” har slutat fungera:) Snuttis har lekt bakom TV:n. Hon drog nog ut några kablar när hon lekte *ASG*

Efter en sömlös natt (igen) så åkte jag upp till Mariestad för att storhandla på Willys. Hurra Katty kattströ är numera förpackad i kartong istället för säck. Mycket mer praktiskt (tycker jag). När allt var inpackat i skafferi, kylskåp och frys, så åt jag frukost. Då var klockan bara halv tio. Dax att gå till grannen, som har redovisningsbyrå, med pärmarna för år 2009. Vattenförening och Byalag. Det var utlovat att katten Aska skulle vara på kontoret idag, men så var icke fallet. Solen stålade när jag gick från huset, men när jag pratat färdigt med ekonomen och hustrun så hade den “gått i moln”. Skulle ju gått vidare till Björneberg och isväggarna.

Så blev det nu icke. Jag tog en liten omväg hem, några bilder blev det. När åter var hemma blev det uppdatering av hemsidan. Jag fick ju lite bilder från Choppertiden från KP igår. Så de ligger ute på www.skat-ann.se nu.

Återstående dag kommer inte att innebära några större märkvärdigheter. Elda, en kopp te, en bok, dator osv.  När maken kommer hem så får han avlägga rapport om hur det gick på MBL-informationen idag. Ska han bli uppsagd eller hur blir det. Det är bara att hålla tummarna för att så icke är fallet.

Skvaller är det dåligt om, så det för vänta tills det blir bättre tider på den fronten.

Må så gott!

2 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas inte det dröjer så länge innan snön är väck och man ser att det kommer lite knoppar. =)
Vart ligger Björneberg, frågade Benny men han har inte hört om det. Han har ändå bott där uppe läääänge! =)
Kram

Sara sa...

Han har bott på flera ställen men det sista innan han flyttade hit var Medelplana. =)