tisdag, november 24, 2009

Meckla med lås....

ska jag göra imorgon.

Var till stora staden idag och köpte delar till lås, trycken och vred. Altandörren ska förses med lås i morgon. Jag testade i eftermiddag, men mörkret föll och jag hade ingen lampa på balkongen. Så under morgondagen ska det monteras. Då blir det även dragfritt, då det kommer prylar i hålen, som är till för att sättas igen med skruvar, trycken låskolvar mm.

I morgon är jag dessutom kontorschef. Chefen ska åka bort i morgon, så då avancerade jag snabbt, bara en dag. Dessutom så kan jag pynta till det lite inomhus (svårt att vara ute på vift när jag måste släpa på telefoner och bokningspärmar mm) det är ju advent nu. Lampomanens favorittid!

Nu ska jag gå och natta mej.

4 kommentarer:

Lillchefen sa...

Nu har Lillchefen och Storchefen i strålande solsken åter landat på framsidan och därmed är Tant-Skatas praotid över för den här gången.

Storchefen som är belevad med Sveriges huvudstad passade på att ge Lillchefen en liten sightseeing genom huvudstaden. Vi passerade gammlasta'n, Slussen, Skeppsbron, gammlasta'n Slussen, Skeppsbron, gammlasta´n, Slussen, Skeppsbron, sedan ville Lillchefen åka hem och efter flera smågator och cykelbanor lyckades Storchefen hitta ut på södergående E20. Väl ute på E20 kunde Lillchefen luta sig tillbaka och njuta av färden hem...

Storchefen sa...

(En grinig medhavd Lillchef gjorde inte saker och ting lättare... nästa gång kan han åka själv.)

Storchefen sa...

(En grinig medhavd Lillchef gjorde inte saker och ting lättare... nästa gång kan han åka själv.)

Skat-Ann sa...

Låte som det inte var behagligt i storstaden :) Det var väl skötn att återkomma till framsidan. Till solen och de ljumma vindarna.

Praotiden är inte över än, för storchefen har inte fått telefonen åter ännu......