måndag, november 16, 2009

Lovade igår bilder

på våran balkong. Så här såg den ut före:



den här brähögen kommer att värma grannen :)


Och så här ser den ut nu:



Allt är ju inte klart än. Ska upp ett snyggt räcke där nere också. Dörren ska bytas och det ska fixas till lite här och där. Det kommer att bli jättesnyggt. Framförallt så kommer vi att kunna gå ut på balkongen utan att riskera att trampa igenom. Det var ganska ruttet kan jag lova.

Idag så var inte snickaren här, så jag borde ju passat på och varit ledig så jag kunde sovit utan att hammarslag bankade runt mej. Nej, jag ville ner och fixa till efter allt boende under julmarknaden. Stänga av all värme och krama om de hantverkare som var kvar tills idag. Lite kvar att göra, sen ska jag vara ledig, jag ska landa efter en rolig vecka.

Snart ska det ju pyntas hemma också, snart advent (hualigen) sen är det jul och då vänder det återigen mot ljusare tider.

det var riktigt längesedan som katten fick säga något. Den säger idagDet upprörda mjauandet, det desperata mjauandet. "Du har varit borta i flera timmar och titta min matskål är tom!"

Nu ska jag sätta mej och kolla igenom "fådda bilder" från Chopperstiden.

Hejsvejs

Inga kommentarer: