söndag, maj 03, 2009

Undrar hur många.....

.... kannor kaffe vi har bryggt i helgen. Hualigen va folk det har varit, i alla fall igår. Chefen och jag började tidigt och mellan tidigt och sent så kom det tre medarbetare till. Vi kilade runt som förgiftade råttor i Kaffestugan. Stackars "kallskänkan" hon kom inte från smörgåsbredariorningställandedisken på hela dagen, "kassörskan" kom inte från kassaapparaten. Vi andra tre bara irrade omkring, med disk och kaffekannor. Vi hade kul, riktigt kul.

Kom väl hem i hyfsad tid. Olle fixade mat, när denna intagits, så gick han upp till tredje "etaget" och tvättade hojen. Själv skulle jag vila en timma tänkte jag (då var klockan runt nitton) jag vaknade i morse!!! när klockan ringde till en ny dag.

Det var inte lika hektiskt idag (tror jag). Massor att städa visserligen, men vi tog bara det som var akut, där det skulle komma nya gäster idag. Helt plötsligt så fick jag en fri eftermiddag! Tog vägen om Anita Fjäder, när jag åkte hem, inhandlade ett riktigt snyggt hårsmycke, passar bra till triken, för det var lila fjädrar i detta......

Ha en bra kväll.

Inga kommentarer: