måndag, januari 14, 2013

Vad händer på Skagen?

Uppdatering längst ner på sidan!!!!

… Inte något är väl svaret.

I helgen har jag suttit och experimenterat med Photoshop. Kan väl kalla det lite scrapbooking kanske. Lager på lager på lager med bilder och pynt, ramar och lull-lull å så lite bling-bling på det. Jag snor hej vilt på nätet och moddar och ändrar hit och dit. Nya idéer och nya katter, julkort och sommarkort. En timma eller två försvinner snabbt som attan när jag fått upp farten och fantasin.

Katterna har tokspel emellanåt, sen dör de någonstans, Lurvas svimmar i lektunneln ganska ofta.

Smulan blir en kanelbulle högst upp i klösträdet¨, och då måste ju Skagens skräck upp och reta den gamla kärringen.

Kanske kanske om jag har tur, tänker Lurvas, så kanske det går att reta upp surpaddan lite. Få lite fart på storasyrran. Precis som en jäkla tonåring ska han retas.

Snutteruttan ligger ovanpå garderoben i sovrummet. Von Snopen låg på köksbordet häromkvällen och senare när jag skulle intaga lopplådan så låg han i sovrummet. Både han och jag lika förvånade när vi såg varandra. Han gjorde sej ingen större brådska, men det var nog tryggast att gå ner.

Härom morgonen när Olle kom ner så smet han ut genom luckan, men strax efter så kom han infarandes igen, rusade förbi Olle och in i vardagsrummet, där han troligtvis lade sej till rätta i soffan. Olle ville inte störa så han kollade aldrig, han fick ligga kvar där.

Idag började storstädning av Falkängen, tidigt vårtecken, skönt att ha kommit igång med detta, det tar sin lilla tid. Startade lite försiktigt idag, med att jula ut i Kaffestugan, Herr Axel har inte varit snäll i helgen, så det får inte bli en för häftig start.

Snart är det godnatten.

Lite uppdatering! Jag gick ner för John blund var inte här och vad finner jag då, jo Snopen ligger i soffan, inte rädd, larvar ut i köket lägger sej på en stol. Han får mat, lägger sej på den andra stolen. Jag sitter på andra sidan köksbordet och matar honom med leverpastej, första biten rycker han från handen, sen lugnar han sej, sen tar han riktigt försiktigt. Gick sedan ut en stund, men nu är han inne igen, hörde luckan slå.

Inga kommentarer: