söndag, januari 06, 2013

Nu har det kört ihop sej

… och det ordentligt

Vi var ju hos grannjävlarna i fredags kväll, herrn i huset ville ju ha hjälp av Olle, han ville ha ett handtag, men först middag. Gottig gratäng med köttfärs. Vad ville då Per-Erik ha hjälp med, jo det var dett att han ville ha hjälp med korken till whiskyflaskan och provsmakning av densamma, så värre var det inte.

När vi suttit och spånat länge så blev det nostalgiprat, om boots. Vi hade alla köpt våra cowboyboots på Westis under 70-talet. Per-Erik for upp i garderoben och hämtade sina, som han fortfarande kan använda.

De var lite dammiga, men de är fortfarande moderna.

Jacken blev nog lite trött på vårat tjat.

I detta skede så börjar vi även prata om mopperallyt som går av stapeln den 18 maj på Falkängen och då har ska även Westbeckarna ha släktträff på Falkängen. Detta betyder då att det är mycke att göra för min del. Det är väl lugnt, trodde jag då, eftersom det infaller på Kristiflygarehelgen, TRODDE JAG. Har hela tiden trott att detta var under Kristiflygarehelgen, men det är ju för f*en PINGTSAFTON!!!! Hur kul var det då.

Pingstafton är DEN ENDA LÖRDAGEN AV 52 STYCKEN UNDER ÅRET SOM ÄR HELIG!!! Då ska jag vara ledig, jag ska bara vara ledig och ska inte boka in nåt annat än Pingstaträffen i Tidavad!!! Denna årligt förekommande fest sedan 2010, då jag själv var med att dra igång denna numer återkommande träff.

Nu har jag ÅNGEST, riktig j**la ångest. Hur ska jag göra nu då, jag ska på träffen i Tidavad. Det enda som kan hålla mej därifrån är mitt eget frånfälle eller horisontalläge på grund av allvarlig sjukdom!!!! Shit, shit, shit!!!!

Nu får det bli så här – Får jobba lite på morgonen, om det behövs, på grund av mopperallyt. Sen får Westbeckarna klara sej själva under dagen, så anländer jag senare under kvällen. lagom till middagen eller nåt sådant.

Så får det bli, jag missar inte uppföljningen av återträffen. Det är så trevligt att återse alla kamrater som jag umgicks med under slutet 70 – början 80-talet. Sorry alla släktingar men så är läget!

Ha en braig dag!

 

1 kommentar:

Klosterkatterna sa...

Den 2 februari skall vi besöka NERK:s stora kattutställning i Örebro. Skulle du ha lust att komma? Vore jamarkul!

Kram från sr. Carina, klosterkatternas matte.

PS. Mer info hittar du i katternas blogg. DS.