torsdag, januari 17, 2013

Dagens flashback

Ja lite av en flashback fick jag idag. Var in till den STORA byn (Lidköping) medikamenter var slut och kattmaten sinade i förrådet, så jag tog mej en liten tur.

Kom ju inte längre än till Änghagsområdet, finns ju apotek där och ÖB och lite andra affärer så jag behöver inte ge mej in i centrum, vilket jag tycker är väldans skönt.

Hur som helst, så på hemvägen lyssnade jag på radion, Lokalradion Skaraborg, det var önskeklåtsdax. Då var det en tant som önskade en låt med Zam Hultins, ett dansband som jag var chaufför åt. Tror ni mej? Ja, jag har faktiskt varit chaufför och  lite "roddare" åt ett dansband. Detta var många år sedan, men minnen dök upp. Det var på den tiden jag jobbade på KSS i Skövde, bodde ihop med en trumslagare i ett dansband.

Fredag eftermiddag, hem och bytte om och sedan var det till att sätta sig bakom ratten i bussen. Ja, så var det en period i mitt liv. Detta var ett sätt att roa sej på helgerna. Fick en insyn i hur det var "bakom ridån", tufft och slitigt. Bära utrustning och vara vaken hela natten, innan man landade hemma och sov några timmer tills det var dax för nästa färd på lördagen.

Vid hemkomst så packade jag upp diverse varor och en del skulle upp på andra våning. När jag kommer upp så ligger Von Snopen tillsammans med Lurvas i sängen och Snutteruskan ligger uppepå garderoben. Härligt att se.

Nu ska jag experimentera lite med Photoshop och lite andra grejer som jag fixade idag.

En bild på Lurvas som sover gott, han låg så mysigt när jag var nere och drack te inatt när John Blund som vanligt svek mej.

Ha en finer dag, eller kväll, beroende på när ni läser detta.

I morgon ska jag åka till Kinnekullegården och äta lunch, där serveras älggryta med kantareller. Är det någon som vill göra mej sällskap omkring kl 12.00?

 

Inga kommentarer: