söndag, januari 27, 2013

Min älskade pappa!

Han när för underbar, min kära far. Han ringde här på förmiddagen och så sa han så här.

- Ja jag skulle ju tala om en sak för dej, som jag inte talade om när jag pratade med dej i fredags. Det är för att du inte ska bli chockad nästa gång vi kommer och hälsar på.

Jag blev ju lite fundersam över denna kommentar, men vad är det då? frågade jag.

- Jo jag har köpt en ny bil.

- OK sa jag vad kul.

Finns det något som INTE kan chocka mej när det gäller min far så är det om han byter bil. Han är en riktig bilbytare, han tycker det är så kul. I 20 års tid har han sagt att.

-  Detta är sista gången jag byter bil.

Hahaha, jag garvar ihjäl mej, sista gången! Sista gången, du kommer att byta om några år igen. Jag brukar alltid “skälla” på honom att han drösslar med arvet, men det är ju självklar med glimten i ögat. Jag tycker också det är kul att byta bil, det är väl en dålig gen som jag fått från pappa.

Jag blir så glad när, trots att de är till åren, unnar sej något som de tycker är kul. Bilhandlaren hade säkert bråttom med att leverera bilen, för pappa är trots allt 80 bast. *Ler*

Vilken underbar pappa jag har, jag älskar honom och hans fina sambo.

Lycka till nu Gubbe med den nya fina bilen, slit den med hälsan. Gasa lite extra från mej när du är ute och finåker.

Säkert finns det massor med roliga knappar och reglage som du inte begriper dej på, så antingen så får du läsa instruktionsboken eller så får du komma hit så lurar vi ut vad det kan ha för funktion. Pappsen älskar grejer med mycket knappar *skrattar*.

Puss på dej pappa!

PS! Pappa läser faktiskt min blogg.

Inga kommentarer: