torsdag, april 15, 2010

Piggelin igen

Smulan har inte ont i benet längre, nu springer hon som vanligt. Behövde aldrig kontakta någon veterinär, alltid skönt att slippa detta.

Dagen till ära, så har jag varit kocka idag. Det var riktigt kul att fixa med lite mat. Snickarskrället har bytt rännor och lite annat trix. Har tätat där det kom i vatten i vintras vi balkongen. I morgon ska ha ta det som är uselt inne. Sen är han klar för denna gång.

Varmvattensberedaren är på plats. Herr pappskalle,var här och hjälpte Olle med att montera upp denna i går kväll. Den är nu startklar. Blir nog att vi släcker pelletsbrännaren i helgen. Det ör nog så pass varmt så vi slipper elda. Vi kan ju tända en brasa i kaminen och järnspisen om det blir för djävla kallt.

En gammal kompis till bortgångne kamraten Tjurn ringde i går kväll. Vi pratade länge, har aldrig pratat med honom förr. Lättsnackad människa. Han ska åka till Katrineholm inom det närmaste, hoppas han kan ta med sig Roys gamla diabilder hit så jag kan hämta dessa i Töreboda.

Vad gör vi då resten av veckan, nu är det ju fredag imorgon IGEN! Satan vad tiden går fort. Jag ska iallafall jobba i morgon och lördag. Kanske är jag ledig på söndag, då skulle jag vilja åka på kattutställningen som är i nya Hallen i Lidköping i helgen. Sen är det måndag igen vilket innebär att det är jobbläge.

Snart ska jag bli rik i Antikrundan, jag säljer allt jag kan *L*

1 kommentar:

Sol-Måne sa...

Vad skönt att det onda i benet har gått över.