lördag, april 17, 2010

Piggelin är jag inte

idag. Gångjärnen överallt behöver smörjas upp rejält. Jävlars vad de gör ont och det tar emot när någonting ska böjaseller krökas. Det är väldigt, väldigt långt ner till golvet också. :(

Igår pratade jag med Boberg från United MC Karlskoga.  De kommer att skramla ihop ett gäng, med en del av de gamla medlemmarna för att besöka återträffen i Maj. Det var trevligt att pratas vid en stund. Inga rapporter från Tidaholms-regionen, mer än att en har anmält sig till Lena. Talade just med henne i telefon, hon var lite urblåst, hade varit på Ålleberg i stormen.

Morgonpasset började idag 06.30 med en jäkla massa frukost och fika till en konferens. Eftermiddagen har ägnats åt att göra ingenting. Olle har varit hos granntanten, de ha meckalt lite vid dammen så nu är sommarvattnet inkopplat. Då kan man tvätta bilen på det övre etaget vid garaget. Det är bra!

Kvällen ska åter ägnas åt sällskapet Lisbeth Salander och Michael Blomqvist.

Om jag är bättre i lederna imorgon, ska vi åka och kolla på kattutställningen i Lidköping. Då får man kattsjuka igen.

En gammal arbetskamrat sitter förresten fast i Barcelona. Förhoppningsvis så åker de buss hem, tidigast på måndag. Heja Stina!

Ha en bra kväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Piggelin??? Är du en glass, tant Skat-Ann! Och har du gångjärn på dig??? *gapar av förvåning*
Inte visste vi att det finns robot-människor! Heter möjligtvis din bror "Plåt-Niklas"?
*mjurr, mjurr*

Skat-Ann sa...

Ja det är väl en GB-glass, tacka vet jag Klings glass. Ja lite gångjärn finns det i kröppaskrället. Ni var nära träff med broders namn, han heter Ove-Stelben (han kör ofjädrad (stelbent) Harely)

Dui och Deco sa...

Du får faktiskt vara lite rädd om dig! Hoppas att du hade en trevlig kväll igår! Nosbuff

Skat-Ann sa...

Jag ska försöka, men jag har lite svårt att sitta stilla. Jag gillar att greja med saker som jag kanske inte borde göra just nu. Men idag fick maken gräva, jag ville ha ett hål i trädgården :)