fredag, april 09, 2010

Förbannade krôppaskrälle

Varför kan inte jag få hålla på som alla andra? Nu har jag hållit på för mycket igen. Nu sitter jag i fåtöljen och kan knappt röra mej, men det var ju så gött att vara ute och greja.

Högtryckstvättade altanen, stenplattan (berget) vid sidan om, trädgårdsmöblerna, trappan på framsidan och till sist fick sej bilen en omgång också. Vad händer nu då, jo får väl sitta och ta det lugnt med datorn i knät och vila tills det blir bättre.

I morgon får Olle släpa ut dynorna till trädgårdsmöblerna, sen kanske vi kan sitta där och dricka 11-kaffe, innan ligan kommer och ska bära in 208 säckar med pellets. Själv har jag kontorstjänst i morgon. Chefen ska iväg på en tur och det kommer gäster som ska checka in.

Ska försöka att byta vatten i dammen under morgondagen, det luktar skunk, verkligen jätteskunk. Ligger massor med ruttna löv och annat smått och gott som hamnat där under hösten/vintern. I med nytt vatten och ner med fontänpumparna, sen är de vår.

Nu mullrar det förbi en Harley. Vill också åka hoj. Undrar hur det går där nere i Ulricehamn……. Börjar krisa med tiden igen.

Nu är det bara att vänta tills Olle kommer hem, han hämtar sin nya bil idag, en Peugeot 407 diesel 2007. Nu har vi dieselbilar bägge två. Måste påpeka att jag är väldigt, väldigt, väldigt nöjd med min lilla Kia. Nu är det riktigt kul att åka bil igen.

Nu teatime, surfa lite och senare ett korsord. Ha en trevlig fredag.

2 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Inte så konstigt att du har ont med all den aktiviteten! En liten rekomendation från oss: Titta på oss katter och gör som vi, så kommer du att må bra, kom ihåg att sträcka ut ordentligt när du reser dig upp!Mera vila mindre arbete.. Nosbuff

Sara sa...

Loringavägen 3 =) Välkommen!!