måndag, april 19, 2010

Nu är den på G

triken alltså (hoppas jag) Kanske kanske kanske kan få den till helgen. Sista chansen att hämta den på ledig helg före besiktning den 12 maj. Om detta inte går i lås, får jag be någon vänlig själ skjutsa mej till Ulricehamn mitt i veckan. För nu börjar turistcirkusen med Trollingtävlig, till helgen, då är inte fiket öppet = ledig, Vårrundan den 1-2 maj (puuuuusssstttt) då blir det fullt drag i Kaffestugan = jobb. Kanske Lillchefen kan skjutsa mej en dag mitt i veckan :). Trikebyggaren var positiv, vad gäller att den ska vara färdig i rättan tid.  Jag längtar så.

Efter att jag varit och jobbat idag så vart det inte något speciellt gjort på hemmafronten. Jag tog mej faktiskt en tur till kamrat Roy och hans fru Lisbeth. Lämnade en DVD med bilder, och försäkrade mej om att han/de skulle komma på återträffen den 22 maj. Detta lovades!

Telefonsamtal med min Mor, vi ska åka till Björnol utanför Falköping. Hon vill dit för att köpa en matta, vilket jag också behöver. Måste ha något som är lättvättat och som torkar snabbt eftersom vi har en spy-katt. Talade även med min bror, han hade sänkt sin Night train idag, nu var den lite mer lättmanövrerad, men inget går upp mot hans härliga chopper anser han… Får väl se vad som händer. Även fadern ringdes upp, de väntar på besked, på något positivt. Jag håller tummarna.

Blir kanske några dagar ledigt i veckan, då ska jag leka jordfräs. Blir nog en tur till en handelsträdgård igen. Ska även göra om mina lampor i trädgården. Har fått reda på ett ställe där jag kan hämta skrotsten, ska bara fråga om lov först……

Nu ropar lopplådan.

1 kommentar:

vimsan sa...

Min är inte ens på verkstan men ska dit i veckan.. Tar kanske bara 1-2 kvällar att få klar:) Men jag har varit ut i garaget och hejat lite på den:)
Kram jam o spinn