måndag, april 05, 2010

Dagens vårtecken……

var att Stjärtvippen eller Plogärlan eller Sädesärlan, kärt barn har många namn, landade på gräsmattan utanför kaffestugan idag.

Utmanad har jag blivit också på en fotokull av Wikki 

Spelreglerna är att man går in på sin första fotomapp och väljer den tionde bilden. Man publicerar fotot i sin blogg med bakgrundshistorien. Sedan måste man välja ytterligare fem bloggare som ska leka fotokull. (Om du redan har lekt fotokull tidigare, förlåt - bry dig om den här inbjudan! Dessutom, vill man inte vara med, så måste man inte!)

De fem bloggarna jag utmanar är:

Bara Sara
Ligan
Tillemora
Anita Fjäder
Gustav

Den här bilden var den 10:e i min första mapp

2010_04_05_fotokull

Smulan sitter i Lavendelbuskarna. Sommaren 2006. Smulan strax över året, Ingen päls att tala om- Inget mot vad hon har idag.

 

6 kommentarer:

vimsan sa...

Haha, så typiskt men jag hade ju samma utmaning:) Å andra sidan har jag fått se bilden i alla fall:)
Kram Jam o Spinn

Dui och Deco sa...

Vilken vacker bild! Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Smulan är jättesöt! *kattvisslar* Kurr och burr.

Wikki Bloggkatten sa...

Kurr vilken vacker sommarbild - hoppas vi får så där mysigt snart!
TassKram Wikki

Skat-Ann sa...

Ja vimsan jag fick samma utmaning som du.
Så trevlig att alla tycker Smulan är fin i den sommarprakt som var då. Snart, snart så är det sommar!!!

Inkan o Ligan sa...

Strax ska vi anta utmaningen.