måndag, april 26, 2010

Nu har de hittat……

….diabilderna i Katrineholm. Fick meddelande på facebook från Fille att Roys gamla bilder hade hittats. Det var många 1000 stycken var det visst, sorterade i “visningsordning”. Roger kommer eventuellt hämta dessa till helgen, sen får jag ta en tur till Töreboda när jag har en ledig eftermiddag. När jag väl har fått hem dessa är det då bara att sätta sig och börja igen då, med vadå….. scanna bilder naturligtvis. Detta kommer inte att bli klart innan träffen, troligtvis till hösten någon gång.

I morgon fyller våran granne (Herr Pappskalle) 50 år. Han är lite äldre än mej. Undrar vad det ska bli för djävulskap till honom tro. Kanske bara blir en blomma, det räcker med att komma dit på deras födelsedagar, bara det är djävulskap.

För övrigt kan jag tala om att det har varit varmare ute än inne idag och jag har haft paltkoma i hammocken för första gången i år. Det var riktigt, riktigt gött att gunga sig till söms i denna förträffliga utemöbel.

Skvaller och skandaler är lika med noll. Händer inget sensationellt på denna sidan om Kullen just nu.

Jag har även haft en vision om hur jag ska göra på framsidan med blommor och blader. det kommer att bil jättebra, till och med maken tror detta. Han får alltid “stor skälvan” när jag säger att jag har haft en vision, detta innebär ju jobb för honom *L*.

Inga kommentarer: