torsdag, april 22, 2010

En Fjäder på besök….

som dessutom hade en massagebänk med sig. Det kallar jag service. Tack vare fenomenet Facebook så kom hon hem till mej på besök. Ja jag känner ju Fröken Fjäder sedan tidigare men idag skulle hon ut och massera några kunder. Detta berättade hon på FB på morgonen och detta råkade jag se och kommenterade genast i hennes logg. Fick då till svar att hon skulle upp till torpet (på kullen) och då hade hon ju ändå bänken i bilen, så jag tar svängen om ditt, och ger dina axlar en omgång. Så gött det var!

Det var vad som hänt idag. Igår var jag till Björnol, utanför Falköping, min mor hade önskemål om att åka dit. Det var bäst att passa på innan cirkusen drar igång. Hon hittade inga mattor, men jag hittade, både till hallen och farstun. Plast-garn trasmattor, lätta att tvätta när Sigge-spykatt har varit i närheten eller rättare sagt på mattorna och gjort själ för namnet.

Det snöade som satan i och utanför Falköping, men det smälte ju bort med omedelbar verkan. Tack och lov. Har hört från kamrater som bor i Katrineholm, idag en decimeter snö och i Örsundsbro snöade det för fullt. Här har ju solen lyst gul och fin hela dagen. Ingen överhängande värme men det gör inget.

Pratade även med gubbsen i garaget, jag blir ju inte något förvånad över de rapporter jag får. Nu hade någon kapat av mina länkarmar 3 cm för mycket……….. Så nu var Patrik i Borås och jagade nya. Rören och tallrikarna lackas i morgon. Toppen åter från Borås på måndag, nya gänger för vänstra bakre stiftet. Hopskruvning, sen ska den vara klar för provkörning på torsdag……. Nu är det bara att hålla tummarna igen då.

Tänk om jag kan hämta på fredag, för sen är det jobb som gäller. Onsdag den 5:e maj är jag ledig… Ja herre jisses vad det ska krångla jämt. Pappsen kanske får ta med broder och hämta den med kärra annars. Ska ju besiktiga  den 12 maj, sen är det GT:s race den 15 maj och återträff Choppers MC den 22 maj.

Kan tala om en annan sak också, just nu ligger maken i soffan och snarkar!!!!

1 kommentar:

Inkan o Ligan sa...

Massage är ju ljuvligt.