lördag, februari 13, 2010

Vinter, katter & stor pippi

När jag tog omvägen till postlådan igår så hade jag med mej kameran och resultatet blev följande. Det var en kille på nedervägen och fällde en stor ask, viss dimma uppstod.

SONY DSC

Här är “Vilda Villekulla” tomt för det mesta. Tämligen oskottat

SONY DSC

Rosendahl i “snöhatt”

SONY DSC 

Här är vårat underbara hus

SONY DSC

En riktigt stor pippi vid fågelbordet nu på lördageftermiddag. Tidigare var det alltid tre stycken som kom, undrar om de andra har gått vidare över Regnbågsbron.

SONY DSC

Fick min nya blixt (äntligen) igår eftermiddag. Den testade jag idag på katterna. Här ligger Snutteruskan på Utsikten och har det gott.

SONY DSC 

Å här ligger Smulan i Husses knä, stör men för guds skull inte!

SONY DSC

5 kommentarer:

Tillemora´s sa...

Åh vilka läckra vinterbilder!!!
Katterna var ju såklart också SÖTA =)
Kram Maria

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilken duktig tass-ograf du är! Fantastiska vinterbilder. Katterna var förstås också underbara. Men det är liksom en naturlag! *ler* Kurr och burr.

Inkan o Ligan sa...

Fina bilder.
:-)

Sara sa...

Superfina foton! Coolt med all dimma tycker jag.
Ligger hon på sjukhus? Varför?
Kram

Em sa...

Jätte fina foton, man anar vår i luften tycker jag:)
Allt bra med dig annars?