fredag, februari 12, 2010

Ska det komma ännu mera……

…snö????

Har kollat vädersidorna lite nu på morgonen. Det ser inte kul ut kan jag lova. Från den 16 februari till den 25 ska det komma över 40 cm snö!!!!!!!!!!!!! Jag vill inte va med längre! Släpper ner persienner, tar snuttefilten och drar den över huvudet och går i ide tills detta är över. Föredelen är väl då att det blir lite mildare = inte under –10 grader. Sen har ju vädergubbarna haft fel förr, så det är bara att hoppas att så är fallet denna gång också.

Ska nu dra en “lusaräfsa” genom håret och göra ett försök till att fräscha till mej lite för jag ska till lillbyn och fixa lite jord till mina blommor. Jag får väl se till att gubben bär ner detta i källaren sen för det är säkert frusna säckar, sådant brukar ju förvaras på kallager. Undrar om de har fått in något kattkul också.

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

vi tycker också att det räcker med snö nu. Idet hägrar om det fortsätter! Nosbuff

Sara sa...

Det är fint med snö men det räcker med det som redan ligger. :p
Jo då. det går med mej.. men inte mer än går. Är fortsatt sjukskriven nu. Känns som en lättnaqd. Är rädd för att gå tillbaka, men vad ska jag göra i stället?
Har ni haft sol idag? Kram Kram

Inkan o Ligan sa...

Om dom bara kunde skotta skulle det vara härligt.