måndag, februari 08, 2010

Krångelhelg

Ja lördagen började ju jäkligt bra! Datakrångel som sagt. Fick installera om den stora PC:n och allt vad som hör till detta. Sånt tar lite tid, sen ska alla program in igen, alla e-postadresser, alla favoriter  osv. Nu är det iallafall gjort. Tur att jag sparar alla bilder på en extern hårddisk!

Lördag kväll var jag ju till Kåken i Tidavad och checkade av inför sommarens återträff. Detta kommer att bli kanon! det är vad alla just nu inblandade tror och hoppas. Djungeltelegrafen har startat och vi letar med ljus och lykta efter gamla kamrater. Ibland blir detta lite svårare, då många bara hade ett smeknamn, vad heter de egentligen. Några exempel Körven, Alco, Stickan, Mötik, Gringo, Kvarten, Älgen, Krokarn, Cherot, Skinkan osv. Många vet man ju och de bor i närheten, men alla hade ett smeknamn. Bror min kallades ju Chefens son och av naturliga skäl kallades jag för Chefens dotter, smart va!

Träffen blir den 22 maj!

Det var riktigt kul att återse Kåken, mycket hade förändrats och vilka förbättringar. Garaget var idag tre gånger så stort, en hel drös med mekarbås. Värmekulvert in från det sistnämnda, som har en stor vedpanna, in till själva klubbuset. Ett ordentligt kök bakom baren, rinnande vatten! Bara detta, vilket lyft de har gjort. Övervåningen var jag inte uppe i med den hade “blåsts ut” och det har gjorts en stor sovsal, isolerad och uppmålad, en veranda med scen under har också byggt. Den gamla ladan var riven och stor parkering finns istället. En TC-länga var tydligen uppförd där bakom också men mörkret har sina nackdelar.

Idag gör jag inte många knop för jag mår helt enkelt inte bra varken fysiskt eller psykiskt. Blev nog för mycket förra veckan. Ska läsa en bok som jag lånat av Mia. Ingenting är heligt skriven av Dennis Lehane. Började på den igår och den verkar lovande.

Pratade även med trikebyggaren i helgen, Jerrys trike ska lyftas ner idag och min ska köras upp på liften. Hoppas att det börjar hända saker nu. För hur vitt det än är där ute så är snart våren här, tack och lov.

3 kommentarer:

vimsan sa...

haha, det låter lite som om du suttit på KÅKEN och nu ska ha återträff med de andra internerna:)
Tur att man läser resten i texten, haha
Kram jam o spinn

Skat-Ann sa...

Hahaha du är kul du Vimsemaja. Ja det är väl så man ska läsa från början ända till slutet!
Kram

N.M sa...

Hej. Ville bara säga att jag fått ditt mail. Men One.com har problem och låter mig inte skicka mail för tillfället. *morr* Skickar svar så fort det funkar att maila igen.

Kram!