onsdag, februari 24, 2010

Har inte tjötat på några dagar

För egentligen har jag inget at tjöta om. Det händer inte så mycket här bland drivorna. Skottning är det enda som behövs och maken har varit uppe på taken och balkongen och skottat bort det senaste ovädret.

Jag har inte gjort något egentligen, läst, surfat, eldat, löst korsord och sovit. Jag har med andra ord vuxit fast i fåtöljen.

Jo en sak har jag aktiverat mej med. Livsmedelshygienkursen, har gjort alla förprov och i morgon ska jag “ta examen” tänkte jag. Får väl se om jag blir godkänd :) Mycke man inte får göra och som man måste göra, när man hålls med mat.

Har klippt ner alla Pelargonier idag, en del är även omplanterade. Undrar om de överlever. Änglatrumpeterna får jag vänta med lite, måste ha hjälp med dessa.

Vad gäller övriga rapporter så kan här meddelas att Herr och Fru Pappskalle är hjärtligt trötta på snön och i söndags startade inte traktorn. Eländes elände.

Bror min svär över att han köpte en ny Harley, han skulle köpt en lastmaskin istället, sa han, så kunde han lyfta bort lappmöglet.

Snart är det natten, ska bli gott att ta en bok och lägga sej för att läsa lite. Snart är det fullmåne också, det är inget kul.

En liten kattbild sitter väl inte fel.  Fritte 3 veckor. Kolla in de vita “tårna” på framtassen. Bilden är naturligtvis stulen, denna gång från Räserråttan.

fritte1-3v

Inga kommentarer: