torsdag, november 19, 2009

Lunch på Kinnekullegården

åt jag idag. Har inte ätit riktig mat på nästan 14 dagar. Jag har ätit gröt och skinka *L*. Efter maten så åkte jag ner och pratade med chefen lite och jag ska inte jobba förrän den 2:e december. Ska bara vara telefonvakt den 25:e.

Besökte därefter Kvarnmannen i Sågersta och vi skvallrade och skvallrade drack lite kaffe och skvallrade ännu mera. Han är kul den gode Christian. Han har fått det mysigt i kvarnstugan. När Christian följde mej till bilen så talade han om att han så gärna ville ha en blogg, men JAG KAN JU INTE, så jag lade upp en användare på en blogg till honom och han har redan skrivit två inlägg. Duktigt Herr Christian.

När jag kom hem, var snickarn borta och balkongen och entrén är klar. Så snyggt det blev, pampigt om jag får säga så. Bild kanske kommer under morgondagen. På lördag så ska snickarn och Olle byta dörren och sätta upp innertaket (så det inte blir blött på trappan) sen, sen är det klart. Om det är uppehåll i morgon ska jag högtryckstvätta trappan och väggarna runt entrén. något skräpigt och skitigt kan jag tala om. Fönstren behöver göras rent också, får väl se vad jag mäktar med. Först ska jag iallafall sova (hoppas jag).

Borde åka till grannen också och kolla deras nya kattunge, Chester, han ska visst vara en riktig buse. Husse och matte har nog inga blommor kvar tror jag. Undrar om han dragit ut alla trådrullar också? Husse och matte är sadelmakare så det finns grejer att busa med.

En liten rolig snodd kattbild kan jag bidraga med också.



Nu har jag en fråga, VAR ÄR Vimsan? Är det någon som vet?

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Du verkar ha haft en bra dag! Vi undrar också var Vimsan är?? Tasskram