tisdag, november 17, 2009

Grötrörartummevärk

har jag nu. Nu ska jag inte röra gröt på länge och jag ska inte jobba på drygt en vecka. Med andra ord inte förrän nästa månad. Det låter väl bra!

Har inte landat efter marknaden än, fortfarande hyperaktiv, svårt att sova men nu kanske jag kan stressa ner lite när jag är ledig. Vet att det är mycket som ska fixas, men chefen säger att det tar vi senare.

Snickarn har snickrat idag, och det blir så fint. Nu måste vi ändra lite för vårat gamla trappräcke ser för jävligt ut ihop med den nya fina entrén. Sen kommer Christians lyktor (ja de är ju mina, men han har tillverkat dessa) att göra sig snygga, när dessa kan hängas upp och tändas i vintermörkret.

I morgon ska jag shoppa loss lite, ska till Karlssons i Mariestad och fixa lite nya ljusslingor, de gamla börjar att säga upp sig. Lampoman som jag är så måste det lysa lite i alla fönster och mörka hörn i huset. Dessutom så anser ju Lillchefen att vi lever i ett mörker på baksidan, så det är bästa att lysa upp tillvaron här.

Kanske skulle lägga upp en kul bild på någon katt som jag stulit på nätet.



Så kan det gå när man är en liten nyfiken katt.

Undrar om Wikkis paket har kommit fram?

Idag är det ju tisdag vilket betyder att jag tittar på TV klockan 20.00 NCIS, enda dagen i veckan som jag tittat på den bilderburken. Föredrar datorn eller en bok :)

Må gott

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Låter som du förtjänar ledigt! Kom ihåg att vila också och inte bara renovera och pynta. Tasskram

Fjäder sa...

Får man ha den där kramen innstående till en annan gång tro =) kom ju inte iväg upp till Falkängen o julmarknaden. Kände inte för julstämning ännu när det väl kom till kritan. Kram

Skat-Ann sa...

Dui och Deco: Jag ska försöka slöa lite också. Idag kanske, för det spöregnar ju.

Fjäder: Självklart kan vi kramas en annan gång. Du kommer ju om inte annat till sten- och mineralmässan. Dessutom kommer det att vara aktiviteter under Påsken:)

Wikki sa...

Åh åh åh jag darrar ända ut i morrhårsspetsarna av lycka! Vilka jättefina underbara saker du skickat! Dem kommer vi att ha till julauktionen på katthemmet har vi bestämt, då kommer de definitivt att dra in pengar till misseverksamheten! Du är för underbart snäll! *spinner i miss-dur* Ännu en gång tack!
Men du, jag är lite orolig för vår vän Vimsan, undrar hur hon mår....
TassTackKramar Wikki

Skat-Ann sa...

Du Wikki,jag är också orolig. Hoppas hon skriver snart.
Kanske kattsakerna kan dra in en liten slant iallafall.