onsdag, november 04, 2009

Gjort sen sist...

Vaddå? Jo måndagen ägnades åt röjning efter helegns gäster. Igår julpyntades det i kaffestugan och idag har det kommit varor från livsmedelsleverantören, imorgon kommer allt bröd, fredag ska granen inne kläs på. Sen jäklar i min låda, då drar det igång.

Vilken inspiration vi hade igår, hur kul var det att julpynta när solen sken och det var hyfsat varmt ute. Vi var som några zooooomies som gick och plockade i pyntet, det blev klart till slut.

Igår på kvällen, var jag och klippte av lite hår, när jag satt där i godan ro och blev ompysslad av Linda, så ringer telefonen. Jag kommer inte in i bagarstugan, var det någon som skrek, vad ska jag göra?????? Nyckeln inlåst inne i bagarstugan, hur smart är detta då. Låsa in nyckel när man lämnar efter sommaren. Skärpning herr tråd/glaskontnär.....

Han fick telefonnumret till Gunnar som fick cykla ner för att öppna.....

Nu har jag tänt i spisarna och värmen börjar sakta stiga i huset, endast 16 grader när jag kom hem. Som jag tidigare berättat så är vi "alldeles för snåla" *L* för att hålla riktigt varmt i kåken..... *L*

Vad ska jag göra nu då, jo lata mej med datorn i knät och sniffa runt lite bland hemsidor och bloggar. Lägga in några fler vedträn i kamin och vedspis, dricka te och bara va!!!!

Hej hopp

Inga kommentarer: