onsdag, juli 17, 2013

Satan i gatan ……

vad jag har garvat i kväll.

Var ner en sväng och lyssnade på musiken som är på onsdagskvällarna under juli månad bakom Falkängens kaffestuga.

Dels stod vi, maken och jag, å pratade med herr och fru cykelhandlare Persson. Det blev en hel del goa garv.

Hjälpte till att bära in lite stolar och så, när musiken var slut, sen träffade vi på Gun, härliga pratglada Gun som bor i Hällekis. Alla vet väl att jag är en sur och vresig person, med fjädrar i håret och blänger å skäller på gästerna. Att kollegan sedan kom ut och spädde på historien också, var ju väldans lyckat. Vi har väldigt kul där nere i kaffestugan……

Garvade gjorde vi i alla fall. Den här händelsen går till historien, tillika den som inträffade förra året, när en tysk gäst tog sej friheten att “gräva” i lösglassboxen bakom min rygg *ASG*. Att han inte smällde av när jag började “rya”.

Ja jisses sicket fôlk de finns…..

I morgon är det fruktade cafébiträdet ledig, å då blir det en hojtur till katthemmet för att fotografera nio (tror jag) katter.

Ha en go kväll å natt!

Inga kommentarer: