torsdag, juli 18, 2013

Får väl gå då

tänker väl Snutteruttan. Lurvas får inte komma FÖR nära men han kan väl få ligga under bänken, direkt på trappan när jag ligger på en mjuk kudde.

20130718_1

Han är ju inte poppis hos henne, med Smulan går det bättre, så länge han inte utmanar för mycket,

Idag var jag ledig, iklädde mej skinnställ och packade kameran, tog tag i styret och körde till katthemmet. Åtta nya kattungar att fota. Satt å drack lite kaffe och snackade lite med Eva. Sen blev det en LÅNG omväg hem. Innan jag landade i garaget framemot halv tre så hade jag och “Freedom” som hojen heter just nu avverkat nästan 17 mil i lugn takt. Idag var det riktigt gott att lufsa i typ 60-70 km/h. Vilade när jag kom hem och nu har jag precis redigerat bilder och uppdaterat hemsidan. Det var svårfotograferat idag. Ungarna ville inte vara still och var lite skraja, så det blev som det blev.

Ett glas rött på bron nu innan det är nattendax. Jobbar fredag-söndag och ska vara kattvakt hos en granne på lördag och katt- och kaninvakt åt en annan granne på söndag.

Inga kommentarer: