söndag, juni 30, 2013

Det var ett tag sen……

som jag skrev lite här, men nu så blir det en liten uppdatering igen.

Jag hojen fick nya lager onsdagen före midsommarafton. Gött, blev en liten provsväng på onsdagskvällen och det funkade alldeles utmärkt. Olle ville också provköra då Karl hade varit här och mappat om HD:n sp den skulle gå lite bättre.

Torsdagen var jag ledig, Björn och Majlis kom hit en sväng de hade ett ärende till Lidköping så de kom den här vägen. Själv fick jag åka iväg en kvart efter att de anlänt. Skulle till Eva och fotografera. Därefter så var det i Skärv. En ny spruta i axeln. Inte fan blev det bättre. Midsommarafton och dagarna efter var ett rent hel***te. Tur att jag kunde sluta i tid, för hade inte klarat att jobba extra länge de här dagarna. Vi tog en sväng till Karleby, många släktingar samlas ju där på midsommar. Vi hann med att ta en fika innan det började skvätta, så vi struntade i att stanna och kolla när de tågade genom byn med midsommarstången. Det var sen hem för sill och potäter. Jobbade även lördag och söndag.

Söndag så drog Olle iväg på semester, först åkte han ner och stannade hos Björn i Ulricehamn, de åkte vidare nästa dag och övernattade hos den tredje brodern. Tisdag så var det vidare till Danmark och sedan Tyskland. Nu är de på väg hemåt.

Här hemma har jag kollat film, faktiskt. Har ju ett gäng med Clintfilmer som jag inte kollat på så det har varit en vecka i Clintans tecken. Jäklar vilken bra skådis han är. Har några kvar så det blir väl en idag också. Känner i axeln att jag inte ska ge mej ut å köra hoj i fall. Den är inte bra, så det blir att skriva ett brev till farbror doktorn igen.

Smulan och Snuttis har gillat att jag suttit stilla på kvällarna, har myst på eller intill matte.

20130630_120130630_2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önskar alla en fin söndag. Det är ju solsken idag.

Inga kommentarer: