söndag, juni 16, 2013

Sitt-å-träng

Så sa vi alltid förr om detta bilmärke.

I torsdags kom en lite söt bil och parkerade utanför receptionen. Citroenklubben hade sammankomst på Kinnekulle och dessutom kom det någon Corvette också , de hade möte i Skövde.

20130616_1

Kunde ju inte låta bli att föreviga den här pärlan. Observera Arne Anka i bakre rutan tillsammans med hunden.

Nu var jag långledig, fredag lördag och söndag. Vad skönt det var. Bar till Mariestad på fredag morgon och storhandlade. Grannen klippte gräset när jag kom hem så då fick jag väl gå ut och göra detsamma. Därefter svimmade jag någon timma.

Lördag när jag väl trasslat mej ur sängen så tog vi ett tag i trädgården maken och jag. Han klippte ner lite buskar vid gången så nu ser vi ut igen och slipper att huka oss när vi hämtar posten , jag planterade blommor och planterade om blommor. Ulla-Britt kom gåendes också så det blev elvakaffe på framsidan. När vi ansåg oss klara så blev det vägens sång.

Äntrade hojarna och åkte mot Timmersdala, där intogs middag. När vi ätit färdigt så såg jag en bil som stannade och kollade hojarna. Snabbt insåg jag att det var pappa och Marita som stannat. De var ute och körde på några tanter, de hade bland annat varit i Lidköping.

Vi for vidare till Skövde en kortis, MediaMarkt. Olle ville ha en MP3 spelare tills det att han och bror Björn ska ut och åka. Jag har införskaffat en sådan och det är riktigt skönt att köra med god musik i öronen (Björn Afzelius naturligtvis) att slippa vindbruset i hjälmen, som kan bli riktigt jobbigt ibland.

Vi trasslade runt på lite vägar hit och dit, stannade och fikade hos en kompis, sen bar det hemåt. Det var en riktigt gotur. Hade kunnat köra många mil till. En bra dag straffar sej med en dålig dag efteråt, så idag har jag inte gjort så mycke. Hjälpt Olle med att få in lite låtar i sin spelare, det är väl det jag gjort, det och sovit.

I morgon blir en TIDIG morgon. Ducati klubben ska ha frukost kl 07.00 så det blir till att börja 06.00. Olle börjar sin semester nu och ska vara ledig i fyra veckor.

Ha de gött!

Inga kommentarer: