fredag, juni 07, 2013

6 juni med rock…..

I går firades Svenska Flaggans dag riktigt ordentligt på Falkängen, massor med gäster strosade omkring på gatan, fikade hos oss och lyssnade på Fertilizers som spelade hela eftermiddagen bakom kaffestugan. De pausade emellanåt men från strax efter 13.00 till 18.00 så spelade de. Å det dansades och det mystes i strålande solsken. Massor med fina bilar och en hel del hojar stod uppställda lite här och var.

När jag fick frigång vid kvart i sex på aftonen, så tog maken och jag en tur med hojarna till Lugnås för att äta, sen blev det ju naturligtvis en extrasväng, ganska ordentlig, när vi skulle åka hem. Trött som fasen var jag och la mej tidigt, men kunde fasen inte sova, satt ute på bron mitt i natten och filosoferade, med en värkande axel som sällskap. Somnade sent eller snarare tidigt, uppe en sväng vid åtta och drack en kopp tea, sen somnade jag igen, vaknade kvart i ett!!!!!!

Olle kom hem från staden vid halv två, då tog vi en tur till staden och besökte MC-firman i denna. Hittade en ny hjälm, med dubbla visir så nu har jag återigen en sådan. Det är bra med det mörka visiret när solen står som spön i backen, då räcker inte solglasögonen. Tog en liten omväg hem, stannade hos ett par kompisar Tord & Annika, drack en kopp kaffe och tjötade en stund. Skrattade gjorde vi mycket, Annika har en sådan underbar humor, sitter bara helt gravallvarlig och talar om något, och vi andra garvar så vi får ont i magen. Underbara kompisar, hoppas det blir en tur i sommar.

En annan grej som kom med posten idag. Som jag letat och till slut hittade jag den, en live-cd med Björn Afzelius och Globetrotters, Grand Finale. Nu ska här spelas och lyssnas. På covers och på hans egna underbara texter. En klar favorit bland hans skivor.

320573

Ha en god afton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

underbara texter!?
Björn Afzelius var en diktatur kramande kommunist.

Skat-Ann sa...

Skiter i om han var kommunist eller vad. Han var skitbra i alla fall!!!!