måndag, december 24, 2012

På självaste Julafton

var längtan för stor.

En god vän till mej, förlorade sin katt i september, och ju närmare julen kom, ju mer längtade hon. Hon längtade efter kattsällskap. Så hon kontaktade Eva och idag åkte hon dit och föll för TVÅ herrar. Kastor och Kaj. Dessa två mycket keliga herrar fick ett nytt hem med två tjänare på självaste julafton. Tänk vilken julklapp för katterna och mina fina vänner som bor utanför Lidköping i ett underbart hus långt ut på landet. Här kommer Kastor och Kaj att busa skiten ur Matte och Husse. Dessutom är det ett STORT hus som de ska bo i. Lycka till fina kissarna.

SONY DSCSONY DSC

För snart två år sedan hämtade vi också en katt på katthemmet. Han, ni vet, Lurvas Von Örontofs. Jag har nu uppgraderat honom till en gam .  MAT är det enda som hägrar. Vill man att Lurvas ska visa sej, öppna kylskåpet. Han kommer direkt. Sen är det tiggeri på gång, han är fan värre än en hund, och vem kan motstå, inte jag och inte husse heller.

Hej husse!!! ser du mej, jag vill också smaka!! Du!! jag VILL HA SKINKA!!

Många får väl tuppjuck, men han sitter med vid bordet. Skinka får han också, alla våra katter är tokiga i julskinka.

Snutteruttan fick sitt julfluff 5.0 också. Låg i mattes knä igår och hade det sååååå mysigt.

I morse satt hon på fönsterbrädan och var julfin när vi åt frukost.

Sen var det då Lurvas igen då, han gamen ni vet. Sitter på mattes plats och kikar på mackorna.

Nu är snart julafton över, vilken jag har tillbringat hemma, tillsammans med katterna. Har läst lite och sovit lite, ätit lite skinka och tagit ett glas vin.

I morgon så blir det årets sista krig, Rolle och Anita kommer hit då blir det en god räksoppa och nybakat bröd, å efter det då jävlar blir det krig, då ska det spelas Fia med putt. Undrar vem som vinner.

Ha en god fortsättning på julen go vänner!

Inga kommentarer: