måndag, december 17, 2012

Kattsamlingen utökas…..

För varje gång jag är till Falköping och hälsar på bilhandlaren, LP bilar så utökas samlingen.

Var till Falköping på FM idag. Kupéfläkten skulle bytas, den har tjutit som satan och i dag skulle det åtgärdas. Det behövde inte bytas för det var ett löv som satt i maskineriet och orsakade oljudet. Skulle till att betala, men det ingick i servicen, bra att vara Kia-ägare.

Får ju alltid låna en bil när jag är där, så jag åkte ner till försäljaren för att ta en fika medans jag väntade. Så fort jag visade mej så for Anders in i ett skåp och gav mej en present. Han är otrolig den killen. Dessa kattglas fick jag idag.

Rätt som det var när jag satt och pratade med mamma 84 år, kontorist på firman, så sliter han tag i mej. Ta på dej jackan vi ska gå en sväng säger han. Jaha tänkte jag, nu ska han väl visa mej en bil också, finns på mobilen morsan säger han.  Det var ingen bil han skulle visa, promenaden går förbi bilgården och vidare till en Secondhandaffär. In där och han far omkring som en furie och köper alla porslinskatter han ser, och ger till mej.

Ja vilken bilhandlare gör på detta viset???????

Ha en bra dag i slasket!

1 kommentar:

Therese Bergsmo sa...

Fantastiskt, du är väl omhändertagen där hör jag! Och vilken bra reklam för bilfirman.

Kram