tisdag, juli 31, 2012

Här sitter de

bröderna Björn och Olle och glor på OS.

Björn kom med Olle hem i söndags kväll efter att de varit hos systern på Dalarö, för att hälsa på. Björn skulle åkt igår, men han stannade en extra dag, och nu stannar han en extra dag till för det var inga bra väderutsikter idag. det är ju ett måste med bra väder om man åker hoj. Får väl se han kanske stannar tills torsdag :)

Björn lyckades lösa (?) problemet med e-posten till katthemmet, tror vi. Har skickat inställningarna till Eva så hon skulle ställa in detta idag. Annars så kan jag göra det när jag ska dit imorgon. Om det inte funkar så ringer jag Björn!!!! Han är ju expert på data!!!

Igår så fick han hjälpa till att bära in pelletsen, 4 pall skulle in i källaren, det var några till som var här och bar, så det gick nog på en halvtimma. Nu ligger den packad i källaren och väntar på vintern.

Lite senare idag ska de åka in och hälsa på Tezzan med familj. Tyvärr så jobbar ju jag men sommaren är sådan, jobba när alla andra är lediga. Sen är jag ledig när alla andra jobbar. Det går det också för jag trivs ju med mitt jobb och mina arbetskamrater. Har ju världens finaste arbetsplats och väldens bästa kollegor.

Till helgen så blir det ett strukturerat kaos igen. Sten- och mineralmässa på Falkängen. Då är det "folkat" kan jag lova. Massor med utställare och försäljare och massor med besökare. Hoppas det kommer någon som jag känner som kommer och kramar om mej i kaffestugan.

Nu ska jag "samla ihop mej" för ett eftermiddagspass.

Ha det gott alla knallkorkar och stolpskott *ler*

1 kommentar:

Pumas Matte sa...

haha, känner igen det där med att jobba när alla andra är lediga och tvärtom. Jag sommarjobbar på turistbyrå varje år så det blir verkligen så ;)