söndag, juli 22, 2012

Första turen

tillsammans med lillbrorsan och svägerskan.

Jag har ju faktiskt en lillbrorsa, eller nästan iallafall. Pappsens sambos son räknar jag numer som en halvbror :) Min riktiga mamma finns ju inte längre så då får Maritha träda in och i och med det så har jag en halvbror. Sen att jag fick en svägerska också som har ett alldeles nytaget körkort (2 juli) så nu åker vi allihopa hoj. Äkta broderns halvbrodern, svägerska maken och jag. Kan det bli bättre.

Vi startade i Skövde med en lätt lunch på Uddabergsvägen. När denna var intagen så var det uppsittning.

Maken fick ta täten och färden gick via Stöpen, Tidavad, St Ek till Mariestad och fikastället Bäcken.

Där intogs en kopp kaffe med tillbehör. Satt väl och tjatade i en timme kanske. Sen var det dax att dra vidare. Åsen, Årnäs Österäng, Hällekis förbi slott och herresäten på Kinnekulle, vidare mot Västerplana, Husaby, Kinne Kleva, Österplana och till sist landade vi på Skoghall i Skagen. Här intogs kaffekopp nummer två och det fortsatte med mera tjat och prat.

Sen for de hem och vi satte oss på verandan med ett glas vin. Nu har jag uppdaterat Katthemmets hemsida med omplaceringsfall av två Siameser, dessutom så intager jag en kopp te.

Resten av kvällen går i vilans tecken för i morgon är det dax för arbetsplatsen igen.

Ha de!

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter som en härlig dag. Kram