torsdag, september 01, 2011

Jag drar mej och drar mej….

… för att göra ominstallation av min stora dator. Den är efter rensning något bättre men den kanske behöver en rejäl "genomgång"

Vill vänta lite till så det får rulla på så länge. Almanackan och julkorten är klara och ligger på USB-sticka, Julkorten bör nog komma från tryck i nästa vecka.

Nu  har ju kaffestugan stängt för säsongen så det blir inte så mycket jobb, men några timmar varannan dag blir det iallafall. I morgon är det frukost kl 07.00 och lite städ, så det är lite mer lagom.

Idag har jag varit när Eva och fotat igen. Det blev tre som fastnade på korten idag och i morgon ska jag redigera bilderna och uppdatera igen.

Har pysslat lite i trädgården, rabatterna har fått ett lager med barkmull på sig så nu är det så fint så fint.

Har nu även det senaste läst ut alla 8 böckerna av Jo Nesbö, de som handlar om den alkoholiserade kriminalaren Harry Hole i Oslo. Dessa rekommenderar jag varmt, de är så jäkla bra, så man gör inget annat än å läser :). Önskar de vore "olästa" så jag hade något att sätta ögonen i nu i höst, Finns mycket andra olästa böcker som ligger i hyllorna men jag måste nog smälta Harry lite till. Svårt att börja på nåt nytt nä det senaste lästa var så jägarns bra.

Nu blir det en varm dusch och morgon flåt kvällsrocken en köpp te och kanske ett korsord eller nåt annat kul.

Må bra tills nästa gång.

Inga kommentarer: