måndag, september 05, 2011

Va jag håller på…..

Nu har jag tillverka 11 nya kattskyltar till Katthemmet, det är ju öppet hus på lördag hos Eva så lite nytt kunde vara kul. Sitter och pillar med Photoshop jag tycker det är så hemskans kul att hålla med detta. Har njutit av alla fina katter som jag fotat under året och tänker på hur många som fått en ny start i nya hem tack vare Eva & co.

I lördags var vi ute och hojade en tur, maken, Rolle och Anita och jag, var så underbart väder så det var bara att passa på att njuta. Söndag morgon for jag till Tidans Loppis för att kolla lite. Mest var det väl för att hälsa på Eva förstås. Maken jobbade helvetespasset 07.00-22.00 så jag tyckte att jag skulle göra nåt. När jag kom hem så svidade jag om till skinnkläder och tog en tur med triken = njutbart. Nu när luften är "högre" så spinner maskinen så gött. Inget tjafs där inte, bara att gasa.

Idag har jag varit ledig och "skam till sägandes" så sov jag till 12.00 då väckte maken mej och sa att det var matdax innan han åkte till jobbet. Därefter så blev det Photoshop i flera timmar. Tur att jag har detta att göra när jag inte behövs nere på Falkängen, vilket jag gör i morgon, behövs alltså. Ska jobba tisdag till torsdag nu. Det är skönt.

Lurvas är ju med i en tävling där det går att rösta varje dag fram till den 30 september, han har tappat placeringar från 11 till 20 och nu är det 27 plats han ligger på. Ni får gärna rösta på den hjärncellslösa katten Lurvas von Örontofs, han blir glad för varendaste röst han får. Klicka här  för att komma till röstningssidan. Bilden är väl ingen höjdare men det är typiskt Lurvas och matte bara väntar på att han ska dratta över ände och få sig ett litet dopp.

Ha det gott kamrater!

Inga kommentarer: