tisdag, september 20, 2011

Är det samma katt?

Satt och kollade på alla bilderna på katthemmets hemsida och långt ner på “vi har flyttat i år” hittade jag Lurvas von Örontofs. Blev lite våt i ögat när jag tänker på hur han såg ut när jag träffade honom första gången. Rädd, skygg, tufsig och stank pyton. Så här såg han ut då.

SONY DSC

Idag eller för några månader sedan såg han ser han ut så här

SONY DSC

En cool katt pälsen glänser och han är bara såååå grann. Brodern gillar det här katten, han kan roa en hel församlig med sitt bus.

Han tycker om att agera nackvärmare åt matte också

Jättegött att ligga på rygg bakom mattes nacke när hon sitter och knackar på datorn. Inte bryr han sej om att jag har ont eller också är det dä han gör.

Idag kom pappa, Marita och Ove farandes och hela familjen var upp till Kinnekullegården för att äta lunch. Kaffet tog vi hemma på Skagen för Olle skulle iväg till arbetet. Di gamle fick med sig lite frukt och Ove fick några gamla mattor som jag inte använder som skulle läggas i på det färgfläckade golvet i MC-lokalen.

När de farit hemöver for jag in till staden, hittade nämligen billigt fotopapper igår, som jag köpte och testade, det visade sej att det var riktigt bra, så jag for in och köpte ett antal förpackningar extra. Det är bra att ha till skyltarna till katthemmet.

Jag satt och kollade igenom lite mer bilder och hittade denna stilstudie på kamrat Christian, konstnä’n, när han sitter och målar på bygatan.

 

Han är som han är!

I morgon så blir det ett besök hos min bästaste broder, ska tanka ur hans dator och se om det går att få lite fart på den. Ett besök hos Eva efter det för avlämning av lite nya skyltar och bilder på de senaste missarna. Får hitta på något på dagarna nu, för idag kom målar’n med hakställningen. Nu ska huset få sig en omgång så det blir snyggt inför vintern. Torsdag får jag väl komma på nåt annat å göra. Fredag ska ju vädret bli bättre så då kanske det kan bli en hojtur.

Ha det bra kamrater!

3 kommentarer:

Max och Måns sa...

Lurvas vår Lurvas!
Vilken liten skit du var. ;-)
Och vilken gospropp du blivit.
Att agera nackvärmare åt matte tyckte vi var juste gjort.
Nosbuff

Nea theCat sa...

Njam egentligen är det ju inte riktigt samma katt. Då var du en katthemskatt som längtade efter eget hem nu är du en tryggis med självförtroende.

Lilla Lurvas har blivit stor och fin. :)

Nosgos

Unknown sa...

Oj vad ha vuxit.
Tazz och Kram