tisdag, september 27, 2011

De lyckades

till slut med att få upp liften till plan två. De kom 07.00 i morse och när jag åkte 45 minuter senare så var den inte uppe än. De hade nog haft det väldigt besvärligt. Min största oro var att slänten skulle "kalva" och att det skulle välta och kanske någon kom till skada. men som sagt de lyckades och nu har de tagit spännband och dragit undan Magnolian så den inte är i vägen.

SONY DSC

Nu åker målar'n upp och ner fram och tillbaka skrapar och står i. Nu hör jag att han plastar över fönstren, så tydligen ska han börja med att klena på rödfärg. Tänk om de blev färdiga idag. Han är en jäkel på att måla så vem vet.

Ringde min Vårdcentral idag, behöver mer värktabletter, min högra axel och arm samt nacken värker så pass in i glödheta #&)%#!!%&.

En stor eloge till den vänliga människa jag pratade med. Hon fixar nya recept omgående så i morgon finns det att avhämta. Underbara människa. Tyckte kanske att jag skulle ta och kolla upp det här ordentligt, men jag är som jag är och det går så länge det går, det finns alltid sådana som har det värre och jag vill inte ta upp dyrbar tid för läkaren som ändå bara vill spruta cortison. Vill inte!!!! Får väl kanske eventuellt ta en tur snart iallafall kanske en röntgen eller en remiss till ortopeden igen, för ska det fortsätta så här så blir jag nog "tokig", mer tokig än jag redan är :)))

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på riktigt, har varit och arbetat på förmiddagen och känner mej lite "låst" och iakttagen när jag "sitter och latar mej" och gubbarna sliter utanför. Å andra sidan får de betalt för att slita så jag kan ju faktiskt med gott samvete bara lata mej. Det får väl bli en bok och den obligatoriska kissekatten (Snutteruskan) i knät.

Ha en god eftermiddag.

Inga kommentarer: