torsdag, april 29, 2010

Pappskallen…..

blev hundbiten av taxen och taxen i sin tur blev hundbiten av Jacken. Båda fick uppsöka läkarvård. Det går vilt till i djurparken på Skagbotå. Nästa vecka ska vi med våran gamlekatt till veterinären, troligtvis så kommer han att få vandra vidare. Han är gammal (inte lastgammal) men mager, trött och han bara spyr. Det blir väl lite prover och kanske röntgen, sen får vi ta beslutet efter vad detta visar.

Änglatrumpeten bars ut igår av fyra personer! Passade på när Ingela och Tomas kom för att prata skit. Var nog tur att den bars ut nu, nästa vecka hade vi inte fått ut den genom dörren, helskinnad (blomman alltså) den hade liksom växt lite.

Har pratat med Olle-GP idag och vi uppdaterade varandra lite om återträffen. Han har “suttit fast” i Spanien ett tag på grund av aska. Det gjorde inte så mycket tyckte han. Det ska vara möte i Tidavad på lördag, det undrades om jag ville medverka, men Vårrundan tar ut sin rätt i helgen. Orkar nog inte flytta mej när jag väl kommit hem från jobbet.

Några har iallafall anmält sig så i dagsläget är det väl någonstans mellan 40-45 personer som kommer. Följer dessutom respektive med så är vi helt plötsligt ännu flera. Hoppas det blir fler. Det är inte många som anmält sig från Tidaholm ännu.

I morgon eftetermiddag så öppnar Kaffestugan på Falkängen med “"påmpa och ståt” Hällekis musikkår spelar på Valborgs afton och Eva Ekhagen ska hålla vårtal.

Maken är hemma för första gången på åtta år från jobbet på grund av vrålförkylning. Snacka om att jag inte vill ha denna, jag mår så bra utan att vara förkyldater.

Det var dagens rapport från Skatbostället!

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Ni har fullt upp! Hoppas att det går bra med alla bitna och även med gammelkatten såsmåningom. Nosbuff

Tillemora´s sa...

Pussa på gammelkatten ifrån mig!
Kram Maria

Skat-Ann sa...

Jag ska krama om gamlingen från er alla!