onsdag, april 07, 2010

Räfsat lite…….

….. i trädgården idag, Krattat i den snödriva som finns kvar vid dammen. Resten borde nog försvinna under morgondagen. Då kan jag städa dammen på lördag och sätta i fontänpumparna. Var nere på jobbet en sväng också, trots ledigheten. Lämnade ett USB minne med bilder till en affisch som Mia skulle tota ihop.

Efter detta besök så åkte jag till växthuset i Kinne Vedum och köpte penséer till bron, det fanns ju inga i storbyn när jag var där igår. Dessa är planterade.

De övervintrade pelargonierna växer och knakar, en har börjat blomma med vita små blommor. Imorgon är det jobb igen, Inger och jag ska fortsätta med lägenheterna. Bara 10 kvar nu.

Undrar om det går att fixa i ordning altanen i morgon på eftermiddaggen. Vore gött att få ut dynor mm, så katterna har något att mysa i på dagarna, och om det blir varmt i helgen kanske det går att ha en paltkoma i hammocken, med en gosig filt och snuttekudde, det är det bästa som finns.

Nu ska jag lägga dagens röst på Göteborgs katthjälps tävlig, rösta du också, varje dag!!! Så kanske de vinner och han bygga ett fint katthem…….

2010_04_07_katthem

2 kommentarer:

Inkan o Ligan sa...

Krattat ??
Jösses
Arbete är inte bra för kroppen.

vimsan sa...

Blommor ute! Det är ju bara fusk... Vi har sett ett par snödroppar men inget annat än.. får nog satsa på penseer jag med snart:)
kram jam o spinn